رضا صفایی

0 %
رضا صفایی
بازیکن والیبال
  • محل تولد:
    لرستان
  • کوهدشت
  • سال تولد:
    1369
پست ها
پشت خط زن
دریافت
پاسور
فعالیت ها
  • آکادمی والیبال رضا صفایی
  • مدرسه والیبال
مهارت ها
  • بازیکن لیگ برتر
  • دارای کارت مربی درجه یک والیبال
  • کارشناس ارشد مدیریت ورزش

آرژانتین نخستین قربانی مردان والیبال ایران در آوردگاه جهانی

6 شهریور 1401
آرژانتین قربانی تیم ملی والیبال
آرژانتین قربانی تیم ملی والیبال

آرژانتین نخستین قربانی تیم ملی والیبال در آوردگاه جهانی شد. دومین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان روز شنبه با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری شد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه گروه F این رقابت‌ها به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد.

ملی‌پوشان ایران در ست اول و چهارم نتیجه با امتیازهای 25 بر 22 و 34 بر 32 به آرژانتین واگذار کردند. اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 30 بر 28، 25 بر 18 و 21 بر 19 به پیروزی رسیدند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای مسابقه. از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

مارسلو مندز سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین. نیز از لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو. فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

شرح ست شماری بازی:

نخستین امتیاز این مسابقه به تیم آرژانتین رسید. دو تیم در ست نخست رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند. در نهایت آرژانتینی‌ها 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.

تیم ایران در این ست در حمله با 12 امتیاز شرایط بهتری نسبت به آرژانتین (11 پوئن) داشت.

اما حریف سه امتیاز دفاع در ست نخست به دست آورد. تیم ایران امتیازی در این زمینه کسب نکرد و تنها یک امتیاز سرویس نقطه برتری تیم ایران نسبت به حریف بود.

ست دوم:

در ابتدای ست دوم تیم ایران چند امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب افتاد. اما در میانه راه جبران کرد و در امتیاز 17 با آرژانتین برابر شد. و سپس دو امتیاز دیگر به دست آورد. دو تیم چندین بار دیگر با هم برابر شدند.

رقابت جذاب آن‌ها تا امتیاز 28 ادامه یافت تا تیم ایران با سرویس مرتضی شریفی موفق به شکست حریف با امتیاز 30 بر 28 شد. از نظر ست شماری یک بر یک برابر شدند.

در ست دوم برتری تیم آرژانتین در حمله و دفاع محسوس بود. اما اشتباهات بازیکنان این تیم کفه ترازو را به سود تیم ایران سنگین کرد. در این ست مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی‌نژاد نیز به میدان آمدند.

در ست سوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا اقتدار خود را به حریف دیکته کرد. و با ارائه نمایشی خیره کننده موفق به شکست آرژانیتن با امتیاز 25 بر 18 شد. تا در ست شماری دو بر یک پیش بیافتد. و انگیزه کافی برای شکست حریف در ست چهارم به دست آورد.

عملکرد خوب ملی‌پوشان در ست چهارم نیز ادامه یافت. هر چند که در این ست افت و خیز امتیازهای دو تیم زیاد بود. اما در نهایت تیم ایران 34 بر 32 مغلوب آرژانتین شد تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

شاگردان بهروز عطایی در ست پنجم 21 بر 19 به پیروزی رسیدند. تا در نهایت سه بر دو فاتح نهایی این میدان باشند و دو امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 16 مصر را شکست داد.

در دیدار همزمان و به میزبانی لهستان از گروه A تیم تونس سه بر صفر موفق به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال از ساعت 20 روز دوشنبه به وقت تهران در دومین مسابقه خود به مصاف مصر نماینده قاره آفریقا می‌رود.

ارسال شده در اخبار, تیم ملی, رویدادبرچسپ ها:
طراحی شده توسط رضا قربانی توکلی (01ghorbani@gmail.com)